Maria Karlberg

Det svänger fort
Från att förra veckan ha känt mig stark, frisk och sett fram emot varje pass som en dagens höjdpunkt så har jag det lite kämpigare nu med både kropp och knopp.

Började med att jag fick ont på insidan av ett knä efter onsdagens 15x1 minut intervaller som ledde till några dagars löpvila. Vilan blev inga problem då jag efter ett halvhjärtat pass på trainern kände att det var nått skit i halsen. Dagen efter var halsonda ett faktum och det blev helvila resten av helgen.

Nu är det bättre i halsen, känner egentligen bara av lite svullnad i halsmandlarna så jag hoppas kunna testa knät med en lätt jogg om en eller två dagar. För testas måste det göras snart om det ska bli en start i Hidden Trail på lördag! 20km i tuff terräng känd tyvärr som en högoddsare just nu, men jag har inte givit upp än. 

Får se sen hur jag gör med träningen kommande veckor. Motivationen dog av lite i och med detta, och det är lite röriga veckor i november med helgresor för både Tomas och mig. Kanske tar några veckor med lite kravlös och planlös träning ändå,innan jag sätter målen inför 2021!  
(null)

(null)
En härlig skogsutflykt bjöd i allafall helgen på!