Maria Karlberg

Foglossningen är väck men onda halsen består
Är det inte det ena så är det det andra. Nu har jag gnällt över foglossning i flera veckor, och nu tänker jag fortsätta gnälla över den här onda halsen som inte visar några tecken på bättring.

Jag var hos barnmorskan i onsdags och precis som jag misstänkt har bebis lagt sig tillrätta med huvudet ner och fötterna ständigt kickande högt upp på min högra sida. När den liksom sjunkit ner lite mot bäckenet så försvann foglossningen nästan helt! Som hokus pokus över en natt. Otroligt skönt, plötsligt kan jag röra mig nästan obehindrat igen. 

Men...  den här satans halsen. Jag har verkligen BARA halsont, känner mig helt pigg i övrigt, men det gör så galet ont så jag har inget annat val än att lyssna på den. Vädret är strålande, jag har inte ont i ryggen och jag vill så hjärtans gärna få rulla iväg på vårvåta grusvägar. 

Men får försöka njuta av solen i det lugna istället. Barnen är hemma från fritids och dagis och igår åkte vi upp till Södra Berget för en kort tur på skidorna, fika i solen och en lång lek- och klätterstund. Även hemma finns projekt att hålla igång med, håller på att måla om golvet i kök och vardagsrum bland annat. Men alltså tillvaron tappar verkligen lite av sin glans när man inte få svettas och bli trött på flera veckor. Försöker att hålla mig ovanför bitterträsket men känner att jag är rätt nära att trilla ner nu. 

(null)
Vem fan har vitt golv i köket?? 🙄🙋‍♀️ 
Blir lite skillnad före-efter målning...

(null)
Fina spår och kalasväder på Södra Berget

(null)
Men om barnen får välja klättrar dom hellre än åker skidor..

(null)
Vecka 33... större och större