Maria Karlberg

När energin bara räcker till en sak...
... då tycker jag gott man kan tagga ner på andra plan. För en stund. 

Jag började mitt andra nya jobb idag, som sjukgymnast på en företagshälsovård i stan. Och jag börjar känna igen mönstret nu hos mig själv- när det sker stora förändringar i vardagen, ja då sinar den där riktiga inspirationen för träning. För stunden känns det inte riktigt lika viktigt som vanligt. Jag har också lärt mig att vila lite i den känslan. För jag vet att det snart är som vanligt igen. 

Så idag efter en introduktionsdag på Avonova var det ganska motvilligt jag gav mig iväg till gymmet för det tänkta löpbandspasset och lite styrketräning. Och jag lät det vara omotiverat, men grnomförde det ändå någorlunda för jag mår så bra av det resten av kvällen. Annars är detta en lugn vecka träningsmässigt, Tomas drar till storstan ikväll så fram till torsdag får jag vara glad om jag lyckas med bedriften att hålla uppfarten körbar, leverera barn till dagis och mig själv till jobbet inom rimliga tidsramar...