Maria Karlberg

En helt ok vecka
Fem veckor utan sjukdom idag! Det firade vi med distanspass, brasa och fredagsdrink. Det är ju kul när man kommer och ska hämta på dagis och Frida ropar "Mamma, du sa att det är fredag idag, då ska vi göra fredagsdrink! Jag ääääälskar drink!" Då känner man blickarna på sig och är lite snabb att förklara att fredagsdrink innebär havremjölk mixat med banan och mango. För barnen. Har man tur kan man själv få en GT. Om man gjort en bra dag. Det har jag iof inte gjort idag, otroligt dåligt har det gått med pluggandet. Inte med disciplinen, nejdå, jag har allt försökt men idag gick det bara jävligt dåligt med allt. Då är det fint att sätta sig på cykeln, får man nått att vara nöjd över iaf när den där drinken ska blandas. 

Fredagsmys hos oss! 

32km blev det idag, varav 25 i lite högre fart. Lite högre fart för mig var idag ca 26km/h, på MTB visserligen men långt ifrån häpnadsväckande. Men va fan, jag är nöjd. Det känns bättre och bättre. Och det är kul. Gott så. 

Det har faktiskt vart en rätt bra träningsvecka, lite blandat korta och långa pass, mycket lugnt men har börjat trycka på lite ibland. Går och funderar över vilken klass jag ska köra i Skandisloppet i Uppsala om 1,5 månad. Var inne på korta, 28km, men börjar bli sugen på riktiga klassen trots dåliga formen. Den är 51 tror jag så inte sådär skitlångt som loppen kan vara ibland. Ska fundera lite till

Dom här har iaf anlänt till butiken 😊