Maria Karlberg

Uppdatering
Dags för en uppdatering på bloggen kanske! Vad har hänt sedan jag skrev senaste inlägget? Korta versionen - jag blev frisk. Sen blev jag sjuk igen. Är nu uppe i tre förkylningar och en influensa. Sen nyår. 

Jag tror jag vet hur det hände denna gång, blev rejält kall efter en underbar lugn skatetur på Öjen när Frida också ville åka skidor och jag blev därför kvar ute utan överdragskläder. Och med mitt obefintliga immunförsvar räckte det för att något virus skulle få fäste igen. En vecka sjuk, nu känns det som det vänt och förhoppningvis kan jag börja om om några dagar.

Hur göra nu? Jag fortsätter som planen är. Bara lugn träning. Dessutom ska jag vara extremt noggran med att inte frysa och tvätta händerna ännu oftare en period. Och försöka inte snosa alltför mycket i barnens snoriga näsor. Annars är det mest på det mentala planet jag får fortsätta jobba. Just nu tar jag lite avstånd från tävlingstänk. Planerar inte in några lopp under våren, försöker istället fokusera på annat som inte har med träning att göra. Åka och hälsa på vänner, resa med barnen. Bygga klart bikupan och anmäla mig till kurs i biodling. Plugga såklart... kommer säkert ta någon ridlektion framåt våren med, det där med hästar sitter ändå djupt rotat. 

Givetvis kommer jag cykla, åka 
skidor och springa. Så mycket jag kan. Älskar ju det. Men poängen är att jag plockar bort prestationsfokuset. Förhoppningsvis inte för alltid, men just nu i allafall. Orkar inte bli besviken gång på gång på gång. Kämpa för att hålla modet uppe och sen bli omkullknuffad på nytt. Det får räcka nu, kan ju inte bara låta tiden gå medan jag väntar på att få börja leva igen. 

Känns bara så konstigt och litetråkigt att inte ha det där brinnande intresset för något. Såklart det finns mycket bra saker, men just att på riktigt gå igång på något, låta ett intresse få ta plats och njuta av resan. Vet inte om jag kan känna mig helt tillfreds utan det? 

Tomas foto från dagens skoterutflykt på Öjen. För några minuter var barnen nöjda och lekte själva och här fick vi sitta med varsin kaffekopp. Vackert så det förslår. Och inte en cykel i närheten.