Maria Karlberg

Hälsenepaj

Träningen fortsätter gå segt. Sprang ett uppdelat långpass i torsdags, 15k till jobbet och 13k hem. Lade in två fartökningar mot slutet av bägge pass, tänkte köra 2 x 1k ner mot 4-tempo. Men alltså, jag fick ju kämpa arslet av mig för att ens nudda 4 minutersfart! Eller så är det GPS-klockan som är lite svajig, jag lägger nog ner det där med klocka helt tror jag. Lyckligt ovetande är bättre. Tills det är tävlingsdags, då blir det väl en chock at få svart på vitt hur långsam jag är nu. …

Nåja, planen var att bara nöta på, inte öka, inte minska träningsmängd. Vänta in kroppen, känslan var ändå att det snart händer något bra. Men- så får jag ont i en hälsena. I fredagskväll kom det, ganska direkt, ganska intensiv smärta vid hälsenefästet. Trots att jag bara cyklat just den dagen. Trodde jag skulle gräva ner mig i bitterhet såsom jag brukar när kroppen går mig emot, men förvånande nog känns det inte så himla jobbigt. Jag får väl cykla tills det är bra. Typ så.

Har jag tappat stinget eller blivit gammal och vis?