Maria Karlberg

Midsommar och tävlingsladdning
Tävlingsdags igen, på lördag går det 62k långa Percykelloppet av stapeln i Näsviken, Hudiksvall. Tror det är ett rätt lättcyklat lopp rent tekniskt, men det behöver ju inte bli lättsamt för det. Tvärtom nästan, är det lättåkt går det fort och att cykla fort är inte min styrka. Men jag har höga förväntningar, det är första loppet (förutom DM, men där var målet bara att klara banan..) sedan jag började cykla lite mer målinriktat och uppstyrd och jag hoppas få kvitto att det givit resultat!

Midsommarhelgen innehöll en hel del cykel den med, det var ju jag och Tomas dom styrde planeringen så mina stackars föräldrar fick hala fram hojarna dom med och haka på över backarna. Det började med att jag och Tomas med varsin unge i vagn cyklade den ca 25k långs sträckan hem till mamma och pappa och sov där. På fredagen, midsommarafton, utökades karavanen med ytterligare 4 cyklar och två vagnar med kusinerna i. Stopp för groddans och fika på Klingstagården , solen stekte och det var idylliskt värre. Sen fortsatte turen hem till Veda för fortsatt firande med härligt trötta cykelben efter att ha dragit runt på vagnen över "bergen" för inte är det direkt platt här i trakten. 

Midsommarfina tjejer med mormor/farmor

Kusin Tim och Matilda

Dagen efter blev det ett av de sällan förekommande löppassen. I söndags ett långpass på hojen, ca 2,5h med lite högre fart, och i går backkörning på Nolbykullen. Har fortfarande inte lyckats cykla upp på toppen, fast igår var det nära! Idag blir det utflykt med vagnarna igen, Svartviks herrgård är målet med sin lekpark och lunchbuffé. Tanken är att det ska in 30 sekunders intervaller på vägen, fast såhär på morgonkvisten känns benen lite trötta efter gårdagens backe... 

Förutom allt tränande fixas och donas det här på tomten, garaget håller på att ordas upp och igår lyckades Tomas slutföra fönsterbytarprojektet på gillestugan. Själv vallar jag mest barn och rycker lite ogräs här och där. Fattar inte hur blott två ungar kan kräva så mycket fokus! 

Det är liksom ingen idé att försöka hålla dem rena...