Maria Karlberg

Tävlingstajm igen!
På lördag är det dags igen, 10k race i Spring Cross. Ryktet säger att arrangörerna skärpt till sig och att terräng nu är terräng, inte bred skogsstig. Sist jag sprang var jag på smällen med Frida, jag gick ut hårt den gången men fick såna sammandragningar efter första varvet så det blev jogg in i mål.


Den här gången är formen sämre men utan bulle i ugnen borde jag ändå prestera bättre. Vi får se, men jag har haft några bra pass sedan Premiärmilen så jag kan inte låta bli att känna mig lite peppad. Hälsenan stör mig fortfarande, kan inte springa så mycket jag vill, men det tror jag inte påverkar resultatet för helgen. Tomas som är ledare för supporterklubben har rekat banan och konstaterade igår att vi ska slingra oss uppför hoppbacken i Lill-Jans, det borde gynna mig om det är som vanligt. Fast det vete fan, jag har ärligt slarvat rätt bra med backträningen på slutet...


Kul att känna sig pepp i allafall! På lördag blir det hårt.