Maria Karlberg

Pluggdags!
Sover asdåligt just nu. Och inte kan jag skylla på lillan, hon vaknar 2 ggr/natt, ammar fort och smidigt och somnar om bums. Somnar om gör däremot inte jag. När jag väl vaknat verkar kroppen vara inställd på morgon, redo att sätta igång med vad som nu står på agendan. Spelar ingen roll om jag sovit 3 timmar eller 7 timmar, vaken = morgon. I natt blev det amning kl 01 och sen dess har jag legat och småslumrat fram till nästa amning kl 4, sen var det lönlöst att försöka mer. Som vanligt när jag är uppe sådär i ottan blir det brödbak, vilket resulterat i en totalt överfull frys, fylld till bredden med surdeg. Morgonen  havrefrallor får följa med upp till Norrland.

För nu drar vi igen, och den här gången åker vi vidare till Umeå efter ett stopp i Sundsvall. I Umeå ska det pluggas, en ergonommagister ska tas är det tänkt. Får se hur det går med lillskruttan i föreläsningssalen =)

Tränas har det gjorts också, trots lätträkneliga antal timmars sömn de senaste nätterna och dagar fyllda med barnaktivitet har jag fått till träningen hyfsat. Måndagens snabbpass löpning följdes av ett spinningpass + crosstrainer i tisdags och igår blev det ett återseende med simhallen och våtvästen. Idag blir det vilodag och resdag och resten av veckan tänkte jag få till 2-3 stycken bra löppass ute i norrlandsskogarna (mamma och pappa är den sortens mormor och morfar som gick och köpte en Nordic Cab med alla tillbehör nu när jag och brorsan producerat varsin unge samma år =) Det tackar vi för!)

Nähä, dags att dra till tåget, tjao!

Mormof och morfar/farmor och farfar med barnbarn