Maria Karlberg

Skulle inte, men...
Efter förra helgens trevliga arrangemang Upploppet där jag trots en tredjeplats i mål fick ta emot ett första pris (hur det nu gick till får du fråga Piff och Puff) såg jag fram emot att denna helg stå på sidan och heja allt jag kunde på Tomas. Det är nämligen dags för ÅREts Höstmil, ännu ett arrangemang av Lina och Sanna Elkott som gör vad de kan för att rycka upp oss Årebor ut novemberdvalan. Men, när maken bestämmer sig för att försöka krossa stenfrusna lerspår med kroppen och går som förlorare ur striden, med några rejäla skrubb/skärsår som följd så är inte jag den som är nödbedd att ställa mig på startlinjen. Det må vara en platt mil vi pratar om, något jag fruktar avsevärt mycket mer än att maxa till skutans topp, men det vore fegt att inte ställa upp bara för att banan inte passar mig. Och så är det ju så kul att tävla ändå! 
 
Så på lördag kl 10.30 kör vi igen, och med dagens korta jogg som referens tror jag inte det kommer kännas bra att försöka springa fort men jag ska ge vad jag har. Lyckas jag komma under 45 minuter är jag faktiskt nöjd. Om underlaget är som nu kommer det bli dubbskor som gäller och det är väl inte världens rejsigaste skor heller. Dock är jag inne i en tröskelvecka och eftersom jag inte räknat med tävling så hade jag planerat in ett trainerpass i morgon fredag med tröskelintervaller, och så viktigt är det inte med pigga ben att jag tänker ändra på det. Eller så är det så enkelt att jag vill ha nått att skylla på 🙄
 
KUL iaf med lopp, kom och var med om du kan eller heja på, målgång på Åre torg och after run på Holiday! 
 
I övrigt rullar det på, gjorde längdskidpremiären i Vålådalen i onsdags tillsammans med Skidcenter Björnens skidcoach Frida, för det är nämligen det jag ska pyssla med i vinter. Jag ska jobba som längdskidinstruktör! Frida är höggravid och gör sina sista veckor nu innan hon går på ledighet så från lucia ungefär tar jag och några duktiga killar över. Ska bli jättekul, och jag kommer lära mig massor. Gruvar mig dock för att jobba ute långa pass i kylan utan att vara så himlans aktiv själv, så har investerat i elsulor vilket jag gått och funderat på länge. Nu fick jag en anledning att göra slag i saken. Fram till dess är jag mest föräldraledig och njuter maximalt av dessa bonusveckor med David. Har ett litet extrajobb som jag sköter hemifrån så ca 2 dagar/vecka är han på dagis men förutom det så hänger vi runt med andra föräldralediga kompisar. Sista gången någonsin jag lever det livet och jisses jag kommer att sakna det! Men nu räcker det med barn... 😅