Maria Karlberg

Ottsjö 12K
På lördag händer det nått skoj, jag ska äntligen få springa lopp! Tänkte i vintras och en bit in på vårkanten att jag skulle ta mig an Salomon 27K här under fjällmaratonveckan, då jag insåg att hela maradistansen skulle bli väl mastigt. Men ju längre tiden gick och jag inte vågade träna på som jag ville med löpningen pga av diverse småkrämpor så började jag fatta att även 27km fjällterräng skulle bli mer plågsamt än kul. Så jag hoppade ner ett snäpp till och anmälde mig till Ottsjö 12K. Men tro på fan om inte blott 12 kilometer nu känns som en rejäl utmaning! Jag får liksom inte till löpträningen, så fort jag försöker öka på åt nått håll så får jag backa. Så jag är inte i så bra löpform och jag hatar att inte vara i bra form när jag ska tävla. Men, jag kommer ändå gasa det jag har på lördag och så får det bli svinjobbigt sista biten. Känns superkul att tävla igen så jag låtsas att jag är form fram till start för att maxa tävlingskicken 😃

Min löpning efter fjälläventyret med Eva har bestått av följande:
1 distanspass 9km
1 fjälljogg på 14km
1 intervallpass 4x1,4km
1 backpass ca 2h och massa höjdmeter

That’s it! På 4 veckor. Men jag har cyklat bra mycket mer än jag löpt och med starka ben och starkt hjärta ska man väll kunna kränga sig runt 12km med hyfsad fart, eller? Ska väll hinna med ett eller två löppass denna vecka innan loppet, för visst är det så att form bygger man de sista dagarna???