Maria Karlberg

Sååå trött och vem sa att man inte behöver vilodagar??!
Kan det ha varit jag som raljerade över vilodagar så sent som i förra inlägget? Då hade jag inte lidit sömnbristens förbannelse till den grad jag nu lyckats uppnå. VARFÖR ligger jag vaken när resten av familjen snusar och snarkar i varenda säng?? Timme efter timme ligger jag och gör det klassiska misstaget att stressa upp mig över att jag inte sover. Efter 3-4 amningar och 2 bajsblöjebyten är det liksom kört (varför har han börjat bajsa på natten??). Jag är för vaken för att somna om. Att klockan visar 02:00 spelar ingen roll. 

Sen efter lunch någon gång efter en eller som nu, flera, sådana nätter är det tack och gonatt med både tålamod och intellekt. Och hade jag den dagen träningen planerad till eftermiddag pga spöregn är det lika tack å gonatt med den. Kör jag direkt på morgonen funkar det med nästan hur lite sömn som helst, det är tvärtom skönt att komma ut, men inte senare på dagen. 

Idag försökte jag inte ens. Lade ner tanken direkt, jag behövde vila i vetskapen om att jag inte skulle ut och träna efter att Tomas slutar jobba. Dessutom hade jag bokat tid med min första online-patient (mer om det en annan gång) och ville inte känns mig stressad att avsluta det samtalet för att hinna ut innan middagen. Ibland passar det väldigt bra att ta en vilodag.

(null)
Tur han är så söt 😍

Nu gör vi ett nytt försök med den där sömnen, gonatt!