Maria Karlberg

Vill inte kunna välja
Jag mår inte bra av att för många val att göra, blir liksom stressad av det. Mår däremot bra av tex restaurangmenyer med bara 3-4 rätter, när träningsutbudet är begränsat av olika anledningar, och av att handla samma produkter i matbutiken varje gång. Detta gör att vårvintern,samma gång som den är underbar, stökar till det för mig. När solen skiner vill man göra allting samtidigt och inte missa något = stress 
 
Därför mår jag gott när jag är på jobb i Storlien. Den tid jag har till träning är innan kl 8 på morgonen, sedan jobbar jag mellan 8-21. Det utbud som finns är löpning ute eller inne på löpband, eller klassisk skidåkning då det inte finns några skatespår som utgår från stationen. Ja finns ju såklart den gamla Monarken också men den räknar jag inte riktigt, den är i yttersta nödläge. Och springa kan jag ju bara göra typ 2 ggr/vecka, så ofta begränsar sig utbudet till skidåkning på mina svingamla klassiska skidor i översnöade och igendrivna skoterspår tills jag kommer fram till de lika översnöade skidspåren. Och det är så skönt att slippa fundera och vela, ska jag eller ska jag inte, ska jag köra nu eller sen och vad ska jag träna? Klockan ringer kvart över 5, tio minuter senare är jag ute i halv snöstorm och masar mig fram genom drivorna.  
 
Och njuter av att det är det enda alternativet.